9.6.12

Qada & Qadar

Ayie : Safwan :'( Dia marah aku. Dia rimas aku hantar mesej lagi kat dia. Dia marah sangat.  Dia salahkan aku untuk semua ni. Aku benci dia. Aku dah tekad tak nak hubungi dia lagi :(

Safwan (bukan nama sebenar) : Ko takleh give up Ayie! Aku faham perasaan ko, aku faham dia macam mana. Dia saje je nak buat ko marah, benci dia supaya ko tinggalkan dia. Dia saje nak amik kesempatan. Lepas ni ko cuba la lagi mesej dia. Rehat dulu sehari dua ke.

Ayie : Aku dah usaha, dan sekarang tiba masa untuk aku redha dengan qada dan qadar. Demi Allah semalam, aku redha dengan semua ketentuanNya dan sekarang aku rasa lebih tenang.


__________________________________________________________________



Taufiq (bukan nama sebenar) : Awak, kalau awak izinkan, saya nak mak saya datang pinang awak.

Ayie : Saya minta maaf. Saya baru kena tinggal ngan bekas kekasih saya. Dan hati saya dah tertutup untuk percaya kata-kata daripada seorang lelaki. Saya hanya akan setuju jika abah saya setuju.