11.3.17

Feel like falling


Sometimes...
I just feel like stepping down.
Giving up on everything.

Sometimes, I feel hopeless.
Feel like there's no one I can count on.

I'm all alone..
Enduring everything alone.
And nobody knows that I'm hurting alone.
It's painful.

25.5.16

Pelangi di sebalik Awan yang Mendung

Selalu kita dengar ungkapan itu kan? Bahawa adanya pelangi yang cantik di sebalik awan yang mendung suram. Bila baca balik blog ni rasa nak tergelak ada, rasa bersyukur pun ada juga. Dah hampir tiga tahun tak menulis di blog ini. Jika blog ini umpama rumah yang terbiar, sudah pasti ia bersawang dan berhabuk lebat. :) 

Dulu aku selalu bersedih. Cinta manusia, sudah pasti ada pasang surutnya. Tak seperti cinta Tuhan yang hakiki. Cinta manusia ini tidak kekal. Dan sering kali ada turun naiknya. Kita tidak pernah akan rasa puas, selagi kita tidak meletakkan cinta Tuhan itu seiring bersama. 

Tak sangka cinta yang aku nantikan telah aku capai akhirnya.
Ikram Ridzuan. Cinta hati aku. Kini menjadi cinta halal aku. Allah Allah Allah....
What did I do to deserve this?
He wasn't someone I would die for, but yet, the feeling Allah left in me for him, was truly unbearable, too complicated for words to describe how much I longed for his presence in my life. All along I knew instantly that he was 'the one'. Even though he never saw me in the 'big picture'.

Now I am officially married! I just still can't believe it.
I'm overwhelmed.
I still feel those goosebumps every now and then when I'm around him.
Its just so hard to explain.

You know. It isn't always happy like this. There's bound to be some mistake, or bad things that happen. But there are no obstacles that I cannot surpass if they are all given by Allah. I can endure them. I CAN and I WILL.

May God have mercy on me.

5.11.13

Mentari Senja

Mentari pagi bersinar indah. Tak dapatku lihat, kerana seperti biasa... masihku lena di katilku. Lewat malam tidakku tidur. Awal pagi, tidakku bangun. Mengharapkan mimpi untuk terus berjalan, mengharapkanku tidak terjaga. Tiada semangat aku untuk menghadapi hidup, realiti sebenar yang mengecewakan. Rugi, rugi tak dapat lihat mentari pagi mengisi ruang langit dengan megahnya.

Sepanjang hari duduk di rumah. Tidakku jenguk luar. Mentari masih menunggu di luar, sinarannya ikhlas memancar, namun tidak sekaliku terpandang ia. Langsung tiada usaha hendak mengintai di jendelaku. Seperti hilang separuh kepercayaanku.

Kini, mentari beransur pergi. Mentari senja perlahan menghilangkan diri. dan aku. dan aku masih terperuk di dalam rumah. Tidak mahu melambai ia pergi. Tidak mahu lihat ia buat kali terakhir.

Dan tika malam menjelma, baru rasa ku sesal. Kenapa mentari pergi...kenapa :'(
Padahal aku yang membiarkan ia pergi, tanpa menghargainya tika ia hadir.

Tika semangat kita hilang, kita sering lupakan mentari yang sentiasa berada di sisi kita, menunggu hadirnya kita. Tapi bila ia menghilang, barulah kita tercari-cari ia di sebalik bayangan malam. Hargailah orang yang sayangkan kita selagi dia ada, sebelum ia melangkah pergi. Kerana jika ia pergi, tiada peluang lagi untuk dia kembali.

Cinta manusia datang dan pergi, tapi cinta ilahi kekal abadi <3


25.10.13

I have nothing left

Kadangkala kita cuba untuk mempertahankan apa yang kita ada daripada terlepas daripada genggaman kita...

Harta... Jaga kerana takut dicuri..
Kekasih... Jaga takut dirampas..

Tapi kita tak sedar, semua tu bukan milik kita. Semua tu milik Allah. Bila-bila masa sahaja Allah leh tarik daripada kita. 

Kenapa aku diuji?

Allah takkan menguji kita kalau tidak bukan Dia tahu kita mampu menghadapinya...

Jangan pernah berputus asa.
Allah ada. Dia yang akan bimbing kita melalui dugaan itu. Dia takkan biarkan kita keseorangan...


3.10.13

Yang Indah itu yang Tersembunyi

Lagi berapa hari lagi hari ulangtahun perkenalan kami. Maka cukuplah 4 tahun mengenalinya. Haritu aku mesej dia di Facebook. Beri salam kat dia (to be exact). Tapi dia tak balas. Sedih gak rasa bila ternampak Facebook tulis "seen", maksudnya dia dah bukak mesej aku, tapi tak balas pun.

Aku tanya dia malam tu guna wechat, kenapa dia tak balas? Dia cakap, dia balas dalam hati.

Hmmm..sebenarnya aku dah fikir bukan-bukan sebelum tanya tu. Fikir dia ada awek lain. Pastu awek dia yang bukak mesej tu, pastu awek dia marah dia. Hmm.. Sampai macam tu sekali aku berangan.

Sebenarnya dia dah banyak berubah. Banyak menyendiri. Banyak belajar ilmu agama. Banyak berdiam. Jika perlu je dia akan cakap. Hubungan kita dah hambar kerana tiada lagi kata-kata manis daripada dia. Tapi aku yakin, ini semua untuk kebaikan aku. Dia sedang berusaha menjadi lebih baik, dan aku hormati keputusannya. Patutnya aku bersyukur...aku tidak seperti orang lain yang diajak untuk berbuat perkara yang sia-sia seperti berdating lamanya...

Hari tu dia ajak jumpa jap. On the way nak balik daripada Shah Alam ke Manjung, leh singgah jumpa aku. Aku cakaplah, kejap sangat nak jumpa, tak puas... Dia cakap, "Nak buat apa lama-lama. Maksiat." Haha.. :) Bagus betul bila dia ingatkan kita tentang Allah... Kalau ada jodoh ngan dia, aku harap Allah dapat permudahkan urusan kami menjadi suami isteri yang sah. Lagi lama tak ikat, lagi banyak dugaan aku rasa. :(

InsyaAllah... doakan kami. Kalau ada jodoh, kami pasti akan terikat akhirnya...