26.2.12

My Trip To KLCC

Aku bertolak dari Tanjung Malim dalam pukul 9.30am macam tu. First time naik bas ke KL. Macam jakun je. Tiba-tiba ada lady duduk sebelah aku. Aku takleh bernafas sepanjang perjalanan. Tak payah lah cerita kenapa.

Dalam pukul 11 macam tu, sampai la destinasi. Aku turun kat Pasar Seni. Senang skit kalau nak gi KLCC dari sana. Actually, masa tu aku tak tau pun LRT sana ada menuju KLCC. Aku assume ada. Alhamdulilah ada. Hahaha. Naseb bek.

Masa tu tunggu Mr.IR nak gi sesama nak LRT, memandangkan Mr.IR naik moto, nak parking kat KLCC susah. So aku mesej dan tunggu dia kat Pasar Seni.

Makan Satay sementara tunggu Mr.IR

Tapi dia tak balas-balas. Lama pula tu.  :( Berapa banyak kali entah aku buat friend finder. Friend Finder kata dia kat tempat yang sama jugak sejak kul 12 MLM sebelumnya. Mula-mula aku ingatkan dia duduk tempat sama je sebab tiba-tiba moody tak nak jumpa aku. Pastu ARH! tension, risau pun ada. Takut jadi apa-apa kat dia. Aku call pun tak angkat. Pastu aku hantar mesej, aku cakap, "kalau tak balas mesej jugak, lagi setengah jam, i gi KLCC sorang-sorang." Gilak, dah setengah jam pun tak balas lagi mesej. Masa tu kecewa gila. Boleh nampak kot kekecewaan dalam muka aku dalam video Youtube yang aku upload. Haha. Aku memang tak reti nak sembunyikan perasaan aku kan? :P

Tapi walaupun masa tu aku dalam mode merajuk dan sedih, tapi tetap ada kerisauan dalam hati. Dah terbayang, manalah tau kot-kot kat kawasan yang friend finder gitau kat aku tu, adalah kawasan tempat Mr.IR excident ke. Aku bayangkan petang hari sebelumnya dia gi cari "mana pasar seni, tak pernah pergi" semata-mata sebab nak bawa aku esok harinya, dan tetibe mlm tu eksiden. Pastu enset tercampak kat jalan yang friend finder gitau aku, tapi dia mungkin ada kat situ terkulai lagi kat tepi jalan. Tapi pikir semula, dah pagi...mesti ada orang dah tolong bawakan dia ke Hospital kan? Masa tu dalam hati aku, ada terdetik jugak, lepas gi KLCC, nak naik teksi, cari dia kat "jalan yang disebut oleh friend finder tu".

Masa first time kat entrance LRT , aku tengok semua orang berebut kat mesin. Aku pun beratur ar kat situ, nak amik tiket gk. Bila tiba turn aku, mesin tanya "token atau tiket?" aku tekan 'tiket' pastu dia suruh tunjukkan tiket ke aper... aku gelabah terus kuar baris. Aku agak orang kat situ mesti pelik tengok aku. Aku pergi kt kaunter, sebab dulu beli tiket kat kaunter pun boleh. Sangkaan aku meleset bila kakak tu suruh aku pergi mesin gak. Aku cakaplah, "tak reti" terus dia pangkah aku, "pergi kat mesin tuuuu...tengok orang lain buat macam mana" dengan nada sombong dan muka fed-up sekali. Gila. kecil hati aku. Terasa diri masa tu kampung gile. haha.

Aku pun pergi la kat mesin tu semula. Beratur. Depan aku auntie cina, nampak macam teraba-raba jugak macam aku, tapi aku tengok auntie tu slow-slow boleh paham sendiri. Aku tengok belakang aku, ada sorang abang ni. Aku pun dalam malu tapi terpaksa, tanya abang tu, "er...boleh tolong ajarkan tak?" Dia pun angguk je. Masa turn aku, dia guide aku camner nak beli 'token'. TOKEN?! Berapa zaman dah aku tinggal KL? Diorang tak guna tiket dah?? Aku macam orang jakun je depan mesin tu.

Lepas berterima kasih kat abang tu, aku pun pergi kat pagar. Macam pelik je. Tak nampak pun apa-apa arahan untuk scan token mcm scan tiket dulu. Aku tanya pakcik guard situ plak. "Er...Pakcik, Camner ye nak guna token ni?" Pakcik tu tengok aku ngan muka garang, macam polis usya budak yang suka mencuri. "Tu!" dengan nada sombong dan tunjuk pada pagar tempat masuk tu. Sekali lagi aku kecil hati. terasa kampung gile :( Salah aku jugak sebab tanya soalan bodoh. Hahaha. Rupanya kena letak je token tu kat visual bulat warna biru. haha. MMg kampung tul aku.

Lepas tu aku truskan journey ke Kinokuniya KLCC. Masa tengah usya-usya buku nak beli, tiba-tiba ada orang mesej aku. Mr.IR! Dia baru bangun tidur :') Aku tak jadi nak marah or merajuk lama-lama. sebab bagi aku, yang paling penting, dia selamat. Masa dia mesej tu, dia baru bangun. Mak aiiihhh.. Jadi aku pun solat la zohor dulu sementara tunggu dia bersiap dan mai KLCC.
Aku dah beli buku dah masa dia sampai KLCC. Pastu kita pergi makan!!!! Hahaha. Dia belanja nasi lemak ngan milo ais. Banyak kali dia bangun nak tolong belikan. Oh so sweettt :')

Ambil gambar sementara menuggu dia beli makan. :P

Pas makan-makan tiba masa untuk balik.Kami naik LRT sekali tapi drop off lain-lain. Dia turun kat Pasar Seni semula (tempat dia parking moto) dan aku pula turun kat Masjid Jamek.

Sempat tangkap gambar ngan Mr.IR sebelum kami Terpisah oleh perhentian. Huhu T.T

Masa turun kat Masjid Jamek tu, pening gak aku nak cari ke seberang dan sebagainya. konfius, banyak signboard kelana jaya la, petaling ke apa ntah, tak igt. Tapi dapat gk sampai ke seberang, dan beli token baru untuk ke Plaza Rakyat. Yang kelakarnya, aku silap naik platform. WTF. Hahaha....patutla ramai sebelah platform lagi satu. Hahahhaha..... Aku pakai naik je. Bila dah naik baru prasan. Seb bek nak turn tak lama.

Smpai Plaza Rakyat, tak ada la susah sangat nak cari Puduraya. Jalan straighhhtttt je. Cuma masa beli tiket balik Tanjung Malim, banyak bas dah penuh. Budak UPSI suka lepak KL. (-.-)' Masa aku sampai tu kul 5.30 cmtu, kul 8.30 baru ada tiket. Haha....terpaksa tunggu lama kat Pudu. :P Alahhh...dulu pun aku lagi lama kot tunggu kat pudu masa datang KL untuk interview dulu. Balik Taiping lagi jauh kot. Bas sampai Taiping kul 12 masa tu. Terpaksa berhimpit ngan kereta lecturer balik kolej. Hahaha.... Mana ada teksi masa tu.

Apapun, trip ni sangat bermakna bagi aku. First experience aku ke KL sendiri. Terasa diri independant! Terima kasih pada Mr.IR sebab teman dan belanja makan, belanja token. :) Actually, terima kasih sebab datang jugak walaupun terbangun lambat. You kept your promise very well indeed.