3.11.12

Tak terdaya

Tak terdaya nak menolak dah =P

Korang nak tau tak apa benda dalam gambar di bawah?


Kemuncup! Jenuh nak tanggalkan dari baju kurung aku... =.=" Semuanya semata-mata nak tangkap gambar masterpiece kat tempat ni!


Rumah ni dari jauh aku nak sangat pergi, so aku ajak Ikram stop jap sini. Nak tangkap gambar. Ikram dah siap explore satu rumah tu. Aku tak berani arh. Tengok dari luar pun dah kagum. Eerie je rasa.

Eh, jap. Mesti korang tanya macam mana kitorang boleh sampai sini. Ceritanya macam ni....

Haritu kan aku mai umah dia, sebab dah janji ngan adik dia nak ajarkan aku buat puding roti karamel. Pastu sembang ngan ayah dia, Pakwan. Aku kena tangkap gambar ukiran kayu untuk asaimen aku. Nak buat bahan folio. So Pakwan nak tolong bawakan gi Kuala Kangsar. Cadangnya gitu. Pastu aku macam iye-iye kan jela. Memang nak pergi, tapi aku fikir, agak jauh gak nak merantau pastu macam tak nak la susahkan Pakwan. Aku macam dah redha la tak dapat cari apa-apa bahan. So aku diamkan diri jela beberapa hari ni. Harapan to just let it slip. Haha... 

Then semalam mama kata nak balik kampung. Aku macam, "mama, kakak tak ikut kot. nak buat kerja tak habis lagi" Padahal aku memang macam malas je nak pergi. Otak serabut. Hahaha.. Tiba-tiba dapat call dari nombor tak dikenali.

anon : Hello
aku : ye... siapa ni ye?
anon : aik,...takkan tak ingat pakwe?
aku : ? pakwa? pakwa mana plak ni?
anon : pakwan la!
aku : ooo...sori, no tepon lain, no ni tak save.
anon : ingatkan dah lupa pakwan.
aku : haha...tak ada la..
anon : ha...camne, jadi ke pergi Kuala?
aku : erm..sepatutnya balik kampung arini, tapi amni tak pergi kot. banyak kerja plak nak siapkan.
anon : pakwan takleh nak bawakan amni, amni pergi ngan Ikram ey?
aku : aik??? Ikram?! Dia bukan dah balik sana ke?
anon : Dia ada kat rumah tu, Pakwan dah tanya dia sama ada dia leh bawakan amni ke tak, dia cakap boleh je.
aku : oh...erm...tengokla macam mana, kalau jadi, amni call dia.
anon : ok. *Hangup*

Termenung kejap lepas call tu. Bila aku tak nak pikir sal dia, Allah aturkan bagi aku ingat kat dia. Hahaha... betul la cakap orang. Kalau dah jodoh, lagi kita tolak, lagi dia mai... Bila aku nak, Dia lemparkan jauh-jauh. Memang betul la Dia nak kami jaga diri. Terima kasih Ya Allah :')

Hari ni kuar ngan dia pakai niqab. Biarlah ia jadi peringatan dan benteng pada aku daripada tenggelam dalam perasaan cinta aku kepadanya. Tunggulah bila kami dah halal untuk satu sama lain, baru aku semadikan rasa cinta aku ni kepadanya. Buat masa sekarang, biar la rasa cinta itu datang dan pergi. Perasaan tu memang tak boleh tolak. Sebab ia suci, turunnya daripada Allah juga. Tapi Allah bagi, untuk kita jaga. Jangan terlalu tenggelam dalam perasaan tu. Nanti kita juga yang sakit. Sakit hati, sakit rindu, sakit iri hati, dengki, kecewa dan macam-macam lagi.

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

Lepas one to one talk ngan Ikram hari ni, aku yakin dia masih sayangkan aku dan insyaAllah, kalau tak ada halangan, lepas belajar kitorang nikah ^.^ Doakan kami ya. Doakan perhubungan kami terjaga hingga tiba saatnya kami diijabkabulkan.