27.10.12

kenapa aku tak tau :'(

Teringat-ingat akan kata-kata Mak Leha tadi.
"Ikram eksiden hari tu. MC banyak hari dah"
Aku tergamam. Terus lihat pada luka pada kaki dia. Aku nak nangis. Masa tu aku nampak mata Mak Leha pun berair. :'( Aku sedih sangat.

"Bila dia eksiden?" aku tanya.
"15hb macam tu rasanya..."

Ya Allah... 2 minggu dah?? Kenapa aku tak tahu? Aku teringat semua kata-kata buruk aku kat dia selama tempoh tu. Semua perkara yang aku persalahkan dia... Tapi sedikit pun aku tak tau kesusahan, masalah dia. :( Kesakitan dia. Ya Allah, aku rasa bersalah sangat. Rasa macam BODOHNYA AKU!! Kesian dia :( Tapi dia tak pernah nak cerita semua tu...

Patutla aku asik demam je. Rupanya Allah nak tunjuk, yang dia pun sakit jugak. Memang, naluri tu kuat beri petanda, tapi jiwa itu juga kuat memegang pada janji. Janji untuk bersama sehidup semati.

Dan sekali lagi, aku terfikir.
Betulkah semua penafian dia itu?
Ataukah ia semua sekadar untuk menahan amarahnya?
Dia sayang aku lagi ke?

Ikram...kalau Amni tau Ikram eksiden, Amni tak cakap semua tu... :(
Please take care of yourself...
B'cause I care so much about you.