4.11.10

Hati saya sakit bila saya tak dapat buat awak gembira :'(

Awak makin tension kan? Seriously, saya boleh rasa apa yang awak rasa sekarang. Cuma bezanya, saya pasti, apa yang awak rasa itu lebih perit daripada apa yang saya rasakan. Saya tahu, semua dugaan yang melanda awak tu, hampir buat awak gila. Kalau saya jadi awak pun, mungkin saya dah hilang keupayaan saya untuk bangun semula. Sesungguhnya apa yang awak terima sekarang sangat berat.

Manusia semua pernah buat salah. Mungkin ini sesuatu yang boleh mematangkan diri kita lagi? 5 benda je yang awak harus lakukan. Kenang, Sesal, Insaf, Taubat dan Berserah. Yang dah lepas tu biar berlalu. Kita buka buku baru. Saya bukanlah orang perfect untuk menasihati orang, tapi saya sayangkan awak. Saya tahu apa yang awak tanggung sekarang sangat berat dan mungkin kita tak takkan dapat bersama pada akhirnya. Tapi saya nak awak tahu, yang saya akan tetap tunggu awak, selagi saya masih sayangkan awak. Saya takkan tinggalkan awak, melainkan awak yang tinggalkan saya dulu. 

Please tabah. Mungkin satu hari awak akan pimpin saya. Tapi buat masa sekarang, saya pimpin awak? Mungkin saya tak dapat buat apa-apa untuk tolong awak. Saya tak ada duit. Saya tak ada kuasa. Tapi saya sentiasa ada, sebagai kawan, pendengar, tempat awak luahkan perasaan. Saya minta maaf sebab pernah sekali saya tertidur masa awak terlalu tension dengan dugaan yang awak hadapi. Saya tak berniat untuk tinggalkan awak keseorangan pada malam tu. Memang saya ngantuk sangat. Tapi lepas ni, saya akan cuba untuk menahan diri saya dari tertidur jika awak memerlukan saya sangat ketika itu.


Saya bukanlah yang terbaik daripada mereka semua, tapi saya yakin dengan perhubungan kita sebab kita ada persefahaman, kita ada kepercayaan, dan kasih sayang. Kalau awak tak luahkan kat saya pun, saya boleh rasa. Saya nak awak tahu, famili awak rindukan sangat kat awak. Mereka bimbang kat awak. Seolah-olah mereka boleh rasa keperitaan awak. Awak...seboleh-bolehnya saya nak sangat gitau mereka tentang kesusahan awak kat sana, tapi saya tak boleh. Saya dah janji ngan awak yang ini akan jadi rahsia kita. Tapi kalau boleh, awak beritahulah mereka. Mereka harus tahu. 

Sayang...saya rindukan awak. Please take care. Biarpun awak diam membisu, menyembunyikan semua frust awak, saya tetap boleh rasa. Jadi awak lupakan jela niat awak untuk tidak susahkan saya, sebab hati saya sudahpun merasai apa awak rasai. Pada hakikatnya, memang kita belum sah bernikah, tapi pada hati dan jiwa, kita termeterai untuk hidup susah dan senang bersama. Semuanya sebab perasaan kita sama awak... Tak tahulah kalau awak dah tak sayangkan saya lagi... :'(

Apa-apapun, saya masih kat sini jika awak perlukan seorang teman untuk buat hati awak rasa tenang. Saya cuma nak awak rasa gembira. Ingat, "Allah takkan berikan kita dugaan yang melebihi tahap kemampuan kita". Doa saya kepada awak sentiasa mengiringi hidup awak. Awak pun kena yakin yang awak boleh hadapi semua ni, okey! :)