4.5.10

Van tidak Berbumbung

03 Mei 2010
Kawan dia eksiden kereta. Kepala bengkak berdarah, kaki patah.

04 Mei 2010 

Aku miscall dia petang tadi. Dalam pukul 6. Selalunya dia akan miscall aku kul 5 untuk menandakan dia balik rumah daripada IKM. Tapi kenapa entah, arini dia tak miscall pun. Musykil. Dah pukul 7 baru aku teringat komen yang dia hantarkan kepada membe dia di FB semalam.

Mesej di FB
Dia : wei sok jln2 nik van jom?? 

Dia berseronok ngan membe la tu. Jadi aku pun buat macam biasa je. Makan, solat, online.

8.10pm
Dia : . . .
Aku : Sonok naik van?
Dia : Sonok..hehehe..npe?
Aku : Huhuhu..apa yg sonok nek van?
Dia : Dulu van tu tempat owg lepak-lepak taw. Tak boleh jalan. Bila gearbox dah dipasang, dan boleh jalan, tu yang jadi sonok taw. Van tu tak ada bumbung.
Aku : Wauw. Macam spesel.. :D sok ada kelas petang?
Dia : Taw xpe. Yang pasang gearbox saya ngan kawan saya yg eksiden tu taw. Dua orang je yang pasang. Sok petang ada kelas la..nape?
Aku : Yew? Gle hebatlah cyg! :) oh, xpela kalu cmtu. Igt nk ajk kuar ke apa. Sok dak saya tuisyen koko.
Dia : Hehehe..tgk la bkal suami cpe? B-) xleh la cyg. Sok ada present pengajian m'sia la tyg..
Aku : :) xpela mcm tu. Present elok-elok cyg. Kena semangat k.
Dia : Coe erk tyg..sebab x dpt nk kuar ngan tyg..huhuhu..cmne mengajar td? Ok x?
Aku : Xpe cyg. Saya faham. :) mengajar td okey.Tapi kecianlah, dia kurang vocabulary. Byk dia x fhm. Lusa ajar karangan plak.
Dia : Erk? Ala awak ajar la apa nama nya tu vocabolry..hehehe..
Aku : Vocab susah nk ajar. Kena belajar sendiri atau dak tu kne banyak bertanya. Cyg tau ke vocabulary tu apa? Vocab tu kosa kata. Dia tak tau banyak makna perkataan. 'Excited' dia tak tau apa. Cyg nak pandai BI kne byk tnya saya okey..
Dia : Ala nama lg budak-budak tyg..lau dia jd macam awk, dia taw la. Stakat ni sy taw la jugak. Agak-agak yg pelik-pelik bunyinya sy tnya la..
Aku : Hehe. Tapi banyak dah awak improve :)
Dia : Hehehe..lau awk nk taw, sy dlu duk kt subang jaya taw. Sekolah sana waktu form 2. Memang susah taw. Ramai yang speaking taw. Lama-lama ada jugak pandai..
Aku : Form 2? Aik..macam mana leh sekolah kat subangjaya lak cyg?
Dia : Panjang cite nya..pakcik sy, abg kepada abah tak ada ank lelaki jadi dia amik la sy ngan abg jadi ank angkat dia. Dia jaga, jadi 6 bulan la duk sana.
Aku : Owh. Mcm tu. Huhu. Dpt la merasa jadi owg subngjye jp. Hu2...Mlm ni sti nk prepare untuk present esok kan?
Dia : Hehehe...jadi orang Selangor jap..Tak ada la..Sok baru nak buat. Buat awal-awal nanti lupa.
Aku : Owh. Mcm tu ye? He2. Kalu saya, sti nak buat awal, kalu tak, sok sti kelamkabut. Present individu atau kumpulan cyg?
Dia : Kumpulan..hehehe. Nak buat satu benda kita kena relax taw. Kalau buat kelam kabut sti jadi rojak
Aku : Haha. Sbb tu saya salu siap awl, supaya tak kelamkabut. :) Awak pernah rasa malu ngan saya depan kawan-kawan tak?
Dia : Tak ada la. Napa tanya tyg? Awk pernah rasa malu kew?
Aku : Xdela, saya tanya je. Yela, saya tengok awek kawan awak semua pandai bergaya, bermekap lagi.
Dia : Saya tak minat awek-awek kawan saya. Bik dapat awek biasa macam awk..lg bez.
Aku : Thanks cyg. U made my day :)

Seronoknya menaiki van tidak berbumbung.
Kerana terasa angin kebebasan.
Kadangkala kita terasa sangat selamat dalam kenderaan berbumbung.
Terlindung daripada panas dan hujan.
Tapi kadangkala hujan yg renyai dan mentari yg menyinar harus kita rasai.
Merasai pahit manis adalah untuk melengkapkan hidup.
Nikmatilah ia selagi kita masih bisa nikmati.