24.4.10

K.O. & O.K., Roda Kehidupan

23 April 2010

Aku : Napa aritu awak kata blum tahap bakal suami ye?
Dia : Sebab perjalanan saya jauh lagi taw...dh la jgn sembang psl ni. Nanti awak majok plak..
Aku : Kalu mcm tu kite kwn biasa jela..xpela kalu awak nk mcm tu. Saya x majok pun.. Kalu nk berkawan dulu, xpela. Layan mcm membe. Ok. Ko-aku mcm dulu..
Dia : Ni yang saya malas nak sembang pasal ni..ikut awak la...

Sahaja aku tak nak balas mesej dia. Dia miscall...

Aku : Saya pening kepala. Rasa macam nk demam...
Dia : Nak demam? Tadi makan x? Lau x, gi makan peh tu makan panadol..
Aku : Okey...
Dia : Napa ni? Cam marah kat saya je..
Aku : Owg susah nk marah tau.. xde sbb nk marah..Saya syg sgt kt awak..
Dia : Bila tanya, xnk jawab..skunk apa yg awak xpuas ati kat saya?
Aku : Awak mcm x yakin je kite boleh trus bsama.. saya takot awak tinggalkn saya. Saya x nk hadapi perpisahan dah.. Hati saya trllu sakit ngn perpisahan..Saya x nk trllu berhrp, tp dh trlmbt dh. Saya x nmpk org len selain awk. Awak tolonglah jgn tinggalkn saya...yakinlah yang kita akn trus bersama...
Dia : Awak ni takot sgt saya cari org lain..apa igt ati saya ni berubah-ubah kew? Tolong la...
Aku : Nak period...tu yg moody kot. Sori.. Tp kalu org tny pasal kite, saya nk jwb apa?
Dia : Jwb Kekasih. Saya tak nak awak pergi pada orang lain...
Aku : Trima kasih. Yg tu je yg saya nk. Satu jawapan pasti. Perempuan ni lain awk. Sekali sekala kami perlu diyakinkan. Jgn mudah melenting. Tapi cuba menahan pe yg sedang dibina. Tanpa keyakinan, tembok hati perempuan mudah goyah. Itulah tanggungjawab lelaki; untuk meyakinkan. Skian walbilahitaufik walhidayah. Hehe...
Dia : Hehehe...pandai plak dia wat lawak erk...saya juz nk uji awak je tengok apa yg awak akn wat bila saya kata mcm tu..tp awak tak putus asa erk..muahx!! untung dapat awk :-P
Aku : Aik? Kena uji rupanya.. Bahagian mana permulaan ujian? Tak prasan pun. Licik tul!
Dia : Hehehe..bhgian yg awak tny psl bakal suami la..
Aku : Mak...Dh lama la kne uji ni. Seb bek owg tak majok 3 hari. Kalo tak, merana awk. Awak...saya nantokla. Mkn ubat tadi. Saya tido dulu ye..
Dia : Ok, pergi la tido dulu..Sok kne bangun awal kn...muahx!!
Aku : Muahx!! Kul 1.30 dh gerak. Ok, Samat malam.
Dia : Gud Nyte..

Inilah roda kehidupan. Sekejap kita di atas, sekejap di bawah, sekejap di atas semula.
Siapa akan sangka semua berlaku dalam jangka masa yang singkat sahaja.
Yang penting, kita perlu terus, dan terus melayari hidup ini tanpa putus asa.
Dengan usaha, segala apa yang kita impikan akan tercapai jua dengan izinNya.