11.5.10

Korang yg Girls suke Bunge tak?

Tempoh hari keluar dengan 'dia' di sebuah pantai di Malaysia; Aku bawa adik perempuan aku sekali. Seperti kebiasaan kami berjalan seiring sejalan, sambil mendengar omelan adikku di hadapan. Meskipun hati agak bengang ngan omelan yang tidak patut daripada adik kecilku, kami tersenyum memandang muka masing-masing. Hati terasa berbunga. Aku yakin, dia juga merasa begitu. Rasa bahagia je.

Sedang berjalan dengannya menuju pantai yang kian disinari mentari senja, tiba-tiba tangannya Woosh! hulur bunge raya MERah menyala dari mana ntah. Aku jadi tekejut, gembira, hairan, malu; Semua ada. Tapi memang hairan, mana datang bunga tu. Aku mampu tersenyum dengan muke terkejut. Eh, macam mana tu? Muke cekedis tengah blur kot. Sambil-sambil tengok kat tepi dia dan terlupa langsung nak sambut bunga tu. Aku terperasan pokok bunga raya kat tepi dia. 

Tapi aku kagum. Serius tak sangka bunga tu dia leh cabut dari pokok tu. Sebab macam magic je, tetibe ada kat tangan dia. :P

Bila aku sedar yang aku tak amik bunga yang dia hulur tu, aku pun nak capai bunga tu, tapi dia sempat tarik balik. Eh, tak nak bagi pule? Seb bek la dia tak perasan, kalau tak...malu je kot. Huhu... Tapi apa yang buat dia tarik balik bunga tu ek? Pastu pikir punyer pikir baru lah aku teringat masa mula-mula kenal ngan dia dulu.

Dia : Hm...kalau lelaki bagi bunga kat ko, suka tak?
Aku : Bunga?? Ee,...aku tak suka bunga. Hrm..ntahla. Rasa malu kot kalau dia bagi depan orang ramai. Bagi belakang-belakang tak apa. Lagipun tak rock la bagi bunga. Jiwang kot.

Barulah aku mengerti; dan pada ketika itulah aku rasakan dua-dua hati kami ngah fikirkan perkara yang sama.

Dia : Eh, terjatuh plak bunga ni!
Aku : Hehe...takpe sebelah awk ni ada bunga. :D