8.4.10

bukan kita ngah gado ke ni??

7 April
Dia : Awak...Jumpa depan umah awak malam ni boleh?
Aku : Hm? Okey...tapi sekejap je tau.
Hampir sejam berdiri depan umah bersembang. Sembang macam-macam topik. Pasal kejadian pahitnya satu ubat pun boleh dijadikan topik. Okey...kami memang tak romantik. Kami spastik.
Lepas satu jam stengah...
Dia : Awak...Jom, saya bawa jalan-jalan naik motor.
Aku : Ha?? hm...
Lepas beberapa adegan mengerutkan dahi sambil berfikir, tup-tup naik motor ngan dia. ADOI. Sejak bile plak ko naik moto ni? 1st time merasa naik moto ngan dia. Boleh kire ok berapa cm aku duduk kat belakang dia. Tapi angin malam tu memang amat menenangkan. Dah lama aku tak naik motor. Aku cakap kat dia sejak sekolah, abah aku bawak. Tapi aku baru teringat...ek eleh, time kolej pun ada member bawak naik moto. Pusing-pusing kat taman aku skit, pastu dia hantar aku balik depan umah.
Boleh plak sambung sembang lagi...
Adik aku kuar umah.
"Mama suruh sambung esok siang. Amboi amboi...kata clash forever hari tu..."
Sempat gak dia bergurau ngan adik aku yang buat tak layan dia.
Dia : Eh...sambung esok ye? Ingatkan tali je boleh sambung. Keh3...
Cerita pasal gurauan dia kat mama. Mama kata, "sunat kang baru tau.."
opps..terlebih sudah.

8 April
Dia : Awak...jom jalan-jalan lagi macam semalam nak?
Aku : Hm...mama kata sambung siang je leh..
Dia : Kena kuar petang gak la ni? Okey. Nak datang dah ni, tunggu kat luar.
Dia dah datang. Baru nak keluar, salam mama. Mama tanya, "Eh, nek moto ke?"
Aku angguk. "No no no..naik kreta...okey."
Aku gelak kecil. Dalam poket bergetar handset aku sebab dia call.
Aku amik kunci kreta dan tengok dia dah hilang. Pulak dah? Try call dia, dia tak angkat.
Takkan majok kot. 
Aku panaskan enjin kreta dulu. Nak gi umah dia ke tak ek? Tengok cermin pandang belakang.
Eh, ada pula dia ni..!
Terangkan kat dia yang mama soh naik kreta.
Dia : Hm...mai umah saya la ey...
So singgah umah dia sebelum naik kreta sama-sama. Buntu nak gi mana. Last-last pusing-pusing satu Lumut. Berhenti kat Lumut Coast. Sembang-sembang pasal kucing. Pastu dia nak gi 7-eleven.
Dia : Nak bawa kreta boleh? Heee...~
Aku : Huhu...tak sabar la tu nak bawa orang jalan. 20hb ni pastikan lulus lesen kreta k! Nanti leh bawa lagi orang nek kreta....
Dia bawa pula. Agak sewel gak duduk sebelah orang yang tak ada lesen lagi. (ek eleh. macam ko terer je bawak kreta). Tapi seronok sebab dapat rasa dia bawa kreta. :) 1st time.

Dia hulur tangan. Aku macam blur je. Seyes lambat pickup okey.
And the next thing you know, kitorang dah macam kanak-kanak riang je duk huyung hayang tgn.
Aku : Hm..tak pe ke ayun tgn ni...kang orang ingat gile sebab cm epi giler je..
Dia : tak pe. awak kan adik. Kita adik ngan abang.
Eleh. padahal... xpe xpe..tak nak sebut.
Sebab i memang awet muda. Phew~! (sbnarnya xleh trime hakikat).

Okeh, dah dua hari aku story. Happy-happy punyer story. Sejak biler plak kite berbaik ni?
Itu yang menghairankan mengenai perhubungan aku dan dia. Mudah berbaik.
Dua-dua keras kepala.
Dua-dua keanak-anakan.
Bila matang, dua-dua matang.
Dia pentoi, aku blur.
Dua-dua mudah memaafkan.
Dua-dua saling ske tapi ego.

Ni baru 6 bulan lebih kite berkenalan. 
Tapi pengajaran yang aku dapati ialah, perempuan MUDAH terburu-buru.
Aku kena ingat. Selagi dia tak cakap dia nak akhirkan, tiada patut wujud salah faham
Kepercayaan. Satu perkara yang perlu dalam sesuatu perhubungan. 
Tanpanya, bagaikan laut yang berombak,
tak pernah tenang sebab awan gelap dan kilat dua-dua tak nak mengalah antara satu sama lain.