17.4.10

Apa gunanya bf kalau xleh teman?

14 April tengahari

Aku : Dapat dua temuduga tapi kat tempat lain-lain ma.
Mama : Course apa?
Aku : Fotografi kat Shah Alam dan Periklanan kat Sri Iskandar.
Mama : Periklanan? Ada masa depan ke?
Aku : Kebanyakan semua lepas habis uitm ada je peluang kerja. Yang penting rezeki tu.
Mama : Abis lepas temuduga nak  duduk mana?
Aku : Duduk rumah.
Mama : Takleh. Kena ada orang dewasa dalam rumah. 

Weekend temuduga tu, patutnya aku pi rombongan ngan parents ak ke Langkawi.

14 April Petang

Aku : Hm...awak...mama tak bagi pergi temuduga la. Dia tak bagi saya duk sorang kat umah.
Dia : La...bis tu cm mana? Napa maa x bg duk umh sowang2?
Aku : Dia kata xleh kalau xde orang dewasa dalam umah. Macam lupa je saya dah 21. :P
Dia : Awak kan perempuan..mama sti la xkot jd pape t kt awak..jd kne la ad org dewasa..ad owg laen pendapat nya taw..abh nk jgk tengok awak epi cm mama, mama x nk ank dia jd trlmpau sosial..sbb tu mama x bg awak kuar jumpa saya selalu.
Aku : Tu la...tapi takut tak dapat tempat lain dah...
Dia : Lau mama x bg xpela..awak try la apply tmpt laen plak..
Aku : Hm...takpela. saya tunggu result upsi nanti.
Dia : Awak tunggu result upsi dh la.. tengok dapat ke x..xdpt awak keje..taun depan sambung belajar terus.
Aku : Tapi sedihla kalau x dpt sambung.. :'(
Dia : Hehehe..dh2 jgn sdeh dh..keje cari pengalaman lg bgus taw..lau belajar je pengalaman keje xde watpe..xgune jugak..t swh wt keje x taw..
Aku : Okey. Bertuah la knal ngan orang yang cakap matang cmnih.
Dia : Mana ada saya ckp, saya mesej je :-P
Aku : sama jugak.
Dia : Len2 x sama..

Kalau dah balas pendek macam tu sah dia tertidur punyer...
dan ye, memang betul pun. Jeng3! Spuloh markah!!

14 April Malam

Mama masuk bilik. Aku berbisik kat abah.
Aku : Abah...kakak leh pergi temuduga x?
Abah : Pergilah...
Aku : Mama bagi pergi tak?
Abah : Apa plak tak baginya?
Aku : Mama kata tak ada masa depan. Mama tak bagi duk umah sorang2.

Abah terdiam. Lepas kopek bawang, dia terus ke bilik.
Alamak...direct tu abah pergi tanya mama. Malu aku.
Beberapa minit kemudian mereka datang semula ke dapur.

Mama : Kakak leh pergi temuduga tu, tapi malam nanti duk umah Cik Kiah.
Aku : Er...okey...
Mama : Haaa...pergi ngan 'dia'.
Aku : dia? Dia ada kelas memandu la mama...
Mama : Takleh tunda hari lain ke?
Aku : 20hb ni dia test.
Mama : Bila dia kelas?
Aku : Petang kul 4.
Mama : Sekejap je kot temuduga tu. Apa gunanya bf kalau takleh teman. Bukannya mama suruh merayau, teman je.

Sampai sekarang aku still tak leh tafsir pendapat mama mengenai hubungan aku dan dia.


15 April

Aku : Awak...teman saya gi temuduga nanti leh?
Dia : Teman boleh tp kne balik awal la tyg..
Aku : Huhu..ada plak mama minta tangguh klas mandu. Haha.. lawak je.
Dia : Minta tangguh? Huhu..tgl last kls je taw. 20 ne dh test.. lau tngguh rugi la saya taw.
Aku : Takleh tangguh Ahad ke?
Dia : Ahad cikgu yg ajr kreta tu cuti la syg..lau xcuti xd la saya amik ari sbtu.. saya boleh teman tp jgn blk lmbt sgt la xkot x sempt nk wt latihan kete..
Aku : Okey, kite bertolak 6.30 pg ye!
Dia : 6.30 pg? Huhuuu...awl nya! Lau pukul 7 x boleh kew tyg? Dri sni ke seri iskandar x sampai sejam.
Aku : Saya takut bawa kreta lmbt la. Lagipun kat sana nak cari tempatnya lagi. Huhu Xpela, kita bertolak kul 7 eh?
Dia : kul 6.30 la..tp awak col saya dlu taw kjut kn saya..xkot x bgun je..hehehe
Aku : okey, nanti pakai baju berkolar tau, nampak semat! :)
Dia : Aik. npe kne pakai bju berkolar plak??
Aku : Oh, xde papela. guro je..pakai la bju biasa.
Dia : Yela saya pakai bju berkola..jgn wisau la..t kjot saya taw cyg..kne msuk dlm uitm kew?
Aku : Yep. takkan duk kat pondok pak gad plak. Haha

Mesej tidak berbalas. Konpem tertidor lagi. Wakaka...

17 April

Hari temuduga. Okla. semua berjalan dengan lancar. Alhamdulilah.
Lepas ujian bertulis, temuduga sorang-sorang depan sorang panel. Menggerunkan. Tapi ok la. Casual talk. Macam sembang biasa-biasa ngan kenalan baru =)

25HB ni ada test MEdSI plak. Hope all goes well.