25.5.16

Pelangi di sebalik Awan yang Mendung

Selalu kita dengar ungkapan itu kan? Bahawa adanya pelangi yang cantik di sebalik awan yang mendung suram. Bila baca balik blog ni rasa nak tergelak ada, rasa bersyukur pun ada juga. Dah hampir tiga tahun tak menulis di blog ini. Jika blog ini umpama rumah yang terbiar, sudah pasti ia bersawang dan berhabuk lebat. :) 

Dulu aku selalu bersedih. Cinta manusia, sudah pasti ada pasang surutnya. Tak seperti cinta Tuhan yang hakiki. Cinta manusia ini tidak kekal. Dan sering kali ada turun naiknya. Kita tidak pernah akan rasa puas, selagi kita tidak meletakkan cinta Tuhan itu seiring bersama. 

Tak sangka cinta yang aku nantikan telah aku capai akhirnya.
Ikram Ridzuan. Cinta hati aku. Kini menjadi cinta halal aku. Allah Allah Allah....
What did I do to deserve this?
He wasn't someone I would die for, but yet, the feeling Allah left in me for him, was truly unbearable, too complicated for words to describe how much I longed for his presence in my life. All along I knew instantly that he was 'the one'. Even though he never saw me in the 'big picture'.

Now I am officially married! I just still can't believe it.
I'm overwhelmed.
I still feel those goosebumps every now and then when I'm around him.
Its just so hard to explain.

You know. It isn't always happy like this. There's bound to be some mistake, or bad things that happen. But there are no obstacles that I cannot surpass if they are all given by Allah. I can endure them. I CAN and I WILL.

May God have mercy on me.