28.6.13

Review on Bedak Tanaka

Bedak Thanakha. Siapa pernah dengar? Gile, produk ni tengah selling like hot cakes sekarang ni.  Aku tengok rata-rata orang jual online. Tapi bila aku try usya kat luar, hampeh, tak ada. Memang tempat aku ni lembab skit terima trend. (haiz..) Yang ada pun mahal siot. bekas kecil RM30. Gila bapak mahal. Tapi sebab aku teruja sangat nak try, aku beli la juga. I wanna try it now!

So inilah dia Bedak Thanaka yang aku beli tadi.


Kat kedai tadi ada dua biji je benda ni. Warna hijau je ada. Untuk pengetahuan korang, ada 4 warna. Hijau (limau), Merah jambu (ros), putih (jasmine) dan perang (original). Serius masa bukak ni tadi, omaigad.....semerbak bau limau...best gile siot. Rasa macam satu dos aroma therapy free.

Cara pakai ada dua cara.
1. sebagai foundation
2. sebagai mask

Yang ni aku pakai sebagai foundation dulu.
Caranya:
1. basahkan jari2 mulus, ambil tanaka sikit dan sapukan pada wajah.

Bila try buat foundation, serius rasa macam best je. Smooth.

Then aku try pakai cara kedua. Sebagai mask.
Caranya:
1. Basahkan jari, ambil tanaka sikit dan tempek-tempek pada wajah.

So akan kelihatan seperti di bawah! haha...


Aku perhati pada bekas tanaka tu. Dia tulis, "Natural Whitening Thanakha". Thanakha is actually wood. Yes. sejenis kayu. Kayu tanaka. Dan dia ada kelebihan memutihkan wajah, mengecutkan jerawat dan macam-macam lagi. Heee... 

Aku nak tidur dulu. Esok baru basuh! haha.. Nites uolls. Esok aku update lain k. :)