10.8.10

Terusik dek Kenangan

Entah kenapa tetiba je aku teringatkan pokok-pokok kat Taman Tasik. Dah tak betulkah aku? Macam mana ni?

Runsing...

Baca buku jap...
Pastu ternampak pokok-pokok tu melambai-lambai kat aku...

Aish! Ayie, concentrate...!!

Sedang melukis garisan cartesan, tetiba aku terasa angin meniup ke muka aku, ada bau tasik...
Matahari senja terbenam jauh di ufuk barat. Burung-burung berterbangan memenuhi langit merah. Kelihatan beberapa orang berjogging dengan dahi yang basah dengan peluh, sambil mendengarkan lagu daripada earfon mp3. Satu pasangan kapel sedang gelak ketawa di kerusi kayu di tepi tasik. Jalan sempit yang menyusur mengelilingi tasik dipenuhi dengan kereta. Semuanya sedang pulang ke rumah. 

Eh...Ayie!!! paksi X bukan di garisan menegak la!

Makin kecil pula tingkap penglihatan aku...mataku, makin terkatup...

Ayie, JOM... aku ada tempat best punyer nak tembak! :)

Aku melalui jalan belukar hanya berpandukan dengan kesamaran cahaya kanopi.

Di manakah aku?

Ayie!! Cepat lah...! Cuba kejar kami, kami nak sampai ke atas dah! :D

Atas?

Ayie!! Hati-hati ayie, jeep tu! Belakang ko!

Aku memusingkan badan ku dan menoleh kebelakangku... Gelap. Semuanya gelap...

Terjaga. Alhamdulilah, cuma lah mimpi. 

Rindu benarkah aku akan tempat itu?