8.8.10

Ramadhan mengetuk pintu hatiku

Aku rasa macam baru je semalam aku ngah sediakan mangkuk-mangkuk, kuah-kuah untuk mee kari, mee sup buat hidangan tetamu untuk raya... tup tup, tengok-tengok lagi beberapa hari je nak berpuasa semula. Ah, sungguh pantas masa berlalu ye. Terasa macam baru je semalam aku ketemu 'dia' buat pertama kalinya. Ya Allah, hanya Kau saje tau betapa rindunya aku kat dia. 

Harapan aku untuk bulan ramadhan ni aku dapatlah membendung rasa 'malas' aku ni. Entah mana datang ntah. Aku rasa sebab fed-up kot ngan jadualku yang tunggang langgang ni. Tapi sejujurnya aku kata, keadaan sekarang ada improve skit, SIKITla... haha. Hari ini aku cuba untuk menjadi seperti adik lelaki ku, yang lebih terurus dan sistematik. Semua tutorial aku dah susun siap-siap...

Dinding aku pun dah penuh aku lekat ngan...




Hehe...jangan gitau pihak asrama k. Shhhh~

Aduihh...semangat plak aku nak study lagi lepas ni. Hopefully la. Pengalaman aku belajar pada bulan puasa ni, kita akan lebih bersemangat. Memang ramai akan macam rasa letih je. Terutama budak sekolah... tapi seriously, kalau korang hayati betul-betul hikmah di bulan ramadhan ni, korang bersemangat lagi untuk buat pape saje. Semua amal ibadat akan digandakan. Ibadat tu bukan terhad kepada solat, mengaji je tau, tapi "belajar" pun dikira sebagai ibadat, tidak lupa juga pada mandi, makan, tidur. HAhahaa...tapi korang jangan plak pi MAKAN masa puasa. Kang ada yang tuding jari kat aku plak. Batal ler puasa kalau makan. Apa daa... tidur ngan mandi pun jangan lelebih, makruh. Buatlah yang berfaedah sikit macam baca buku ke, menolong kawan-kawan, lecturer, cikgu, ibubapa buat pape pekerjaan ke.

Tak sabar aku nak buka puasa. Eh, puasa. :D