21.8.10

Gadis High Maintenance, Tunang jual burger dan Brada Love

Semalam masa aku ngah khusyuk meniliti muka depan fesbuk aku yang memang kosong dengan notification, aku dapati ada video yang macam menarik je tajuknya. Actually bukan tajuk, tapi video description. Dia tertulis, "kesian lelaki ni. Korang yang perempuan kat luar sana macam tu ke?" Rasa teruja pula nak buka. So aku biarkan video tu buffer sementara dan mainkan rakaman video tu yang memang tak ada video, just suara je, bersama gambar ensem pemilik video. HAHAHa...(mampos ak kalau dia baca ni).

Hari ni aku bangun tidur, buka blog aku dan tengok kat bahagian "care to blogwalk?" dan nampak tajuk entri yang seakan merujuk pada video yang aku tengok semalam. dan ternyata, memang cerita pasal video yang aku tengok tu. Kalau korang nak dengar perbualan antara gadis maintenance, tunang dia yang jual burger dan brother love tu, korang lawatilah blog Khairul ni. Dia siap bagi pendapat dia lagi (as always). Hebat ar ko Khairul! :)

Dalam entri ni, aku pula nak bagi pendapat aku. Sebelum tu aku cerita la skit bagi sesiapa yang malas nak dengar rakaman tu. Samad ni jual burger. Dia baru putus tunang sebab tunang dia tu nakkan orang kaya. Jadi dia ngadu la kat Brada love ni kat X.fm. Brada tu pun tepon girl tu, dan di situlah bermulanya perbualan antara diorang bertiga. Korang nak lagi feeling, pergi lah dengar sendiri. 
Pendapat aku, girl tu tak patut la terima tunangan guy tu in the the first place. Kalau dah tahu nakkan orang kaya, yang pergi terima tunangan dia kenapa? Cian guy tu dah tunggu lama baru nak putus tunang (tak taulah berapa lama diorang tunang tu) Entah2 baru sehari kot. haha. So what? Sedangkan yang dah kapel pun tak sedar diri ditunang.

Anyway, aku cuba letakkan diri aku dalam posisi girl tu. Kalau aku dah sayang balak aku AKA tunang aku, dia kerja burger pun, aku takkan senang-senang nak putus tunang macam tu. Masih banyak lagi cara nak selesaikan masalah kewangan ni. Suami istri leh buka bisnis burger tu sesama, bila ramai orang suka, bukalah cawangan pula....Silap haribulan, kalau aku kawin ngan mamat tu, leh jadi millionaire siot. Hhahaha~ Kalau aku jadi girl tu, kalau aku sayang balak aku, aku akan "thick and thin" ngan balak aku. Dalam kata-kata lain, akan susah senang ngan dia bila dah kawin nanti. Aku sanggup buat semua tu, sebab aku sayang dia. Lagipun aku dah lama ngan balak aku, dah tau hati budi dia yang orang lain tak ada.(tak taulah diorang ni dah lama kenal ke tak).

Tapi masalahnya di sini, perempuan tu dari dulu tak pernah ada perasaan kat lelaki tu. Jadi buat apa lelaki tu berusaha untuk dapatkan perempuan tu? Sebab perempuan tu lawa sangat ke? Haa....ni masalahnya. Kesimpulannya, aku rasa perempuan high maintenance ni lawa, dan guy tu dah angau. Siap beli lori lagi. Bagus apa ada lori. Leh angkut perabut masuk rumah baru. Leh bawa anak-anak korang nanti. Mana tau, ada sampai 20 orang anak ke. "HELLoooo....~" Mana muat kereta.

Sudahlah. Kita biarkan je mereka. Ni masalah rumah tangga orang, tak payah masuk campur kan?
Semua orang berbeza perwatakkan. Sayangilah diri anda, dan orang-orang di sekeliling. Nak break, break ngan cara yang baik. Jangan ada antara kita yang bermusuhan. Alhamdulilah, aku ok lagi ngan bekas2 bf aku. Cuma sorang saja yang tak pernah tegur aku sampai sekarang. Harap dia maafkan aku. (haaa....korang jgn kata aku high maintenance plak ye. Semua tu berlaku atas salah faham)

p.s. aku rasa rakaman ni fake la. Ada suara girl gelak pada penghujung rakaman tu.
p.s.s. dan wujudkah X.fm ni?? atau aku memang dah lama tak buka radio? (",-)